skip to Main Content

Kommunikation

Deltag i KS-dagen og bliv inspireret hjemmefra eller fysisk

I år byder KS-dagen endnu en gang på spændende oplæg. Denne gang om alt lige fra diversitet og inklusion i sproget til brugen af data i fremtiden. Alle kan være med – og som noget nyt kan du også være med hjemme fra sofaen, når dagen livestreames og optages. Læs mere om oplæggene her.

Hvad er KS-dagen?

KS-dagen er Kommunikation og Sprogs årlige konference for kommunikation, sprog og marketingfolk. Du kan også i år få en dag fuld af inspiration og oplæg hjem i din egen stue. Alle oplæg fra KS-dagen København bliver nemlig livestreamet, og det er gratis for alle medlemmer at deltage.

Hvem holder oplæg?

Vi vil i løbet af dagen tage dig igennem fire temaer, som på hver deres måde adresserer de senere års udvikling inden for KS-medlemmers fag og arbejde:

Fremtidens kommunikatør – Strateg, håndværker eller specialist?

Keynote af Per Geckler Møller, Kommunikationsdirektør Forsikring og Pension, tidligere Vicedirektør og Pressechef, DI

Med udgangspunkt i sine flerfacetterede erfaringer fra Forsikring & Pension og DI tager Per Geckler Møller os med ind i den store kommunikationsmaskine. For hvad skal kommunikatøren kunne og hvilke kompetencer bliver efterspurgt i fremtiden? Hvilke kort skal kommunikatøren have på hånden, når ønsker om mere rådgivning stiger i fremtiden?

Nye formater – nye kanaler – hvordan kan vi ramme vores målgruppe?

“Tre fejl vi begår i vores sociale mediestrategi” – Nadia Nikolajeva fra NaVi Social

Du har måske sagt følgende sætning om sociale medier: “Vi skal være der – fordi det er der, danskerne er”. Men du har med garanti også opdaget, at det at være der ikke er nok i sig selv. I dette oplæg får du et indblik i nogle af de fejl, vi begår i vores strategiske tilgang til sociale medier og selvfølgelig bud på, hvordan du manøvrerer elegant udenom.

Diversitet og inklusion i sproget – hvad bliver den nye standard?

“Hvad er bevægelserne i forhold til diversitet og køn? Etnicitet, seksualitet?” – Fahad Saaed

Fahad Saeed har i 15 år arbejdet med inklusion, diversitet og mangfoldighed. I dag hjælper han virksomheder, organisationer og offentlige institutioner med at implementere bæredygtige tilgange til diversitet og inklusion.

“Ligestilling mellem køn og MeToo” – Marie Valentin Bech

Marie Valentin Beck er specialiseret i krydsfeltet mellem innovation, generation Z og mangfoldighed. Hun har i mere end 10 år arbejdet med innovation og kommunikation indenfor mangfoldighed, minoriteter og det sociale område.

Det meste kan tælles og måles

“Når samfundet forandrer sig – hvordan identificerer du de vigtigste dynamikker” – Mikkel Wolf Rasmussen, Primetime

Tilliden til fremtiden og de bærende samfundsinstitutioner falder verden over. Det stiller større krav til virksomheder og myndigheder. Tilliden er høj, men det er nemt at fejle. Hvad kan data bruges til i denne forbindelse, og hvad er svært at måle på. Et perspektiv på kendskab, holdning og adfærd

“Når sociale medier truer kerneforretningen – sådan får du overblik” – Eske Vinther-Jensen, Common Consultantcy

Vores holdninger bliver i høj grad skabt på sociale medier, og vi kan let mobiliseres for eller imod en sag, et produkt eller en virksomhed. Det kan betyde liv eller død for infrastrukturprojekter, politiske beslutninger og eller enkelte produkter. Derfor vil Eske fortælle om, hvordan virksomheder og organisationer kan måle og håndtere deres omverden gennem sociale medier.

Anja Skov Marcussen

Studerer journalistik og kultur- og sprogmødestudier på Roskilde Universitet.

Back To Top
×Close search
Search