Skip to content
KOMMUNIKATION OG MARKETING

Kunsten at pitche: Sådan bliver dine ideer til virkelighed

Kender du det, at du har fået verdens bedste ide, men du ved ikke, hvordan du skal få alle andre omkring dig med på ideen? Det er her kunsten at pitche kommer ind i billedet. En kompetence, der kan bruges både i det professionelle og private liv. Har du først styr på, hvordan du skal pitche din ide korrekt, er der ikke meget, der stopper dine ideer fra at blive til virkelighed. Så læs med og giv dine drømme og ideer liv.

Året der gik i kommunikationsverdenen 2023

Vi har sagt farvel til 2023, og velkommen til 2024. Derfor kigger Studenterbrød tilbage på nogle af de historier, højdepunkter og trends, som fik særligt opmærksomhed inden for kommunikations-, sprog- og marketingverdenen i 2023.

Mød Oliver, der er med til at sætte Danmark på verdenskortet i Singapore

I årets sidste artikel af Studenterbrøds serie ‘Historier fra virkeligheden’ skal I møde Oliver Mølvang Hermansen. I denne serie har vi gennem hele efteråret bragt en række interviews med fokus på den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med, og bliv inspireret.

Kampagne for Netflix-serie ‘stjæler’ fra luksusbrands

Hvordan markedsfører man en allerede ret hypet serie om en gentlemantyv? Netflix serien ‘Lupin’ blev lanceret tilbage i 2021, og blev hurtig ekstremt populær. Så hvordan holder man interessen vedlige to år senere? Netflix har givet det et skud med en PR- og marketingkampagne, der er som ’tyvstjålet’ fra de dyre smykkebrands.

Mød Marie, som har været i praktik i Tivoli

Som led i studenterbrøds nye serie ‘Historier fra virkeligheden', skal I møde Marie Junker Wesselhoff. Vi vil gennem hele efteråret bringe en række interviews med fokus på mødet med den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med og bliv inspireret.

Barbie overtager

Barbie har igen taget verden med storm. Mennesker strømmer i biografen klædt i pink, og i nyhedsmedierne Deadline og Genstart debatteres Barbies feministiske potentiale. I denne artikel undersøger Studenterbrød, hvordan Barbie har genskabt sig selv, og hvorfor det har virket.

The ’Reel’ Deal

Instagram Reels har længe været vejen frem for at få dine budskaber ud på de sociale medier. For de er utroligt effektive til at fange vores opmærksomhed. Studenterbrød guider i denne uges artikel til, hvordan du let kan komme i gang med at lave eller optimere dine Reels.

Den store fortælling

Den gode historie har en særlig kraft som redskab til at skabe identitet og klare værdier. Brug historiefortællingen fagligt, men forhold dig kritisk til de fortællinger, du får fortalt, og til dem du selv fortæller.

Mød de heldige modtagere af KS’ studielegat

Turen går til Paris, San Diego, London, Chicago og Silicon Valley! KS har uddelt årets studielegat på 10.000 kr. til fem seje studerende, som skal på udveksling eller i praktik i udlandet. I dagens artikel kan du læse om de fem heldige modtagere af legatet.

Photoshop for begyndere part 1 – justering og beskæring

Vil du have knivskarpe billeder til Instagram, kampagnemateriale eller noget helt tredje? Så er Photoshop et godt sted at redigere dine billeder. Photoshop er nemlig et af de mest anvendte programmer i marketingsafdelinger, reklamebureauer og produktionsselskaber. Da Photoshop er et opfattende program med mange muligheder, er denne artikel del 1 af en guideserie. I denne artikel vil der være fokus på farvejustering og beskæring.

Mikrofonteknikken påvirker dine modtagere, når du taler

Har du nogensinde oplevet at blive irriteret, hvis nogen fumler med mikrofonen, mens de optræder? Studenterbrød har talt med Emma Renee, standup komiker og BA i retorik, som har undersøgt, hvordan mikrofonteknik påvirker modtagerens opfattelse af en afsender. Læs med og lær mere om, hvordan vi som kommunikatører forholder os til brugen af mikrofoner.

Året der gik i kommunikationsverdenen

Studenterbrød har spurgt forperson for Kommunikation og Sprog, Cathrine Holm-Nielsen, hvad der efter hendes mening var de vigtigste ting, der skete i kommunikationsverden i 2022. Vi har her forsøgt at give dig et overblik over de vigtigste temaer, der ifølge Cathrine kan deles op i tre overordnede overskrifter: teknologi, kommunikationsfagligheden – hvor den er på vej hen – samt andre tendenser i tiden.

Den mundtlige mixerpult: lær din stemme at kende

Stemmen er et af kommunikatørens vigtigste værktøjer. Den giver mening til de ord, vi skriver. Men ved du, hvordan du kan arbejde med din stemme? Læs med og lær mere om, hvilke knapper du kan skrue på, når du skal bruge din stemme.

Har du styr på din krisekommunikation?

Dette er en personlig beretning om, hvordan jeg oplevede vigtigheden af god og effektiv krisekommunikation på egen hånd, da jeg sad på Hawaii og havde 24 timers rejse foran mig. Mit første fly fra Hawaii til San Francisco havde en teknisk fejl og endte med at blive aflyst. Det resulterede i en 43 timers rejse og mistet bagage - ikke drømmeslutningen på en ellers eventyrlig ferie. Men det, der står stærkest i min erindring fra mareridtsrejsen, er den måde, flypersonalet håndterede den yderst pressede situation på Hawaii, og hvordan deres krisekommunikation ramte plet på alle måder.

5 podcasts om marketing

Interesserer du dig for marketing? Og lytter du ofte til podcasts? Hvorfor så ikke slå de to ting sammen, så du kan blive klogere på marketing samtidigt med, at du får stillet din podcast-sult? Denne uges artikel præsenterer fem gode podcast om marketing. Læs med og bliv inspireret til interessant lytning.
Back To Top
Search