Skip to content
KOMMUNIKATION OG MARKETING

Copywriting: Sådan får du folk til at gøre noget

Copywriting betyder at skrive tekster, der får folk til at gøre noget. Om det er at klikke på et link eller åbne en mail, så er pointen at få folk til at handle på den måde, som man ønsker. I denne artikel kan du blive klogere på kunsten at copywrite.

How to SEO: Sådan Bliver Du Googles Favorit

Du har muligvis set det korte ord ‘SEO’ i jobopslag eller hørt din chef tale om SEO-tekster. Men hvad dækker det lille ord over? Studenterbrød har undersøgt det nærmere, og denne artikel er derfor til dig, der er ny i SEO-verdenen.

Kunsten at give feedback: Sådan får vi hinanden til at vokse

Det kan måske virke som en lille ting, men faktisk er feedback en vigtig skill, der kan komme dig og dine omgivelser til gode både på studiet og på arbejdet. Problemet med feedback er bare, at vi tit bliver bange for at såre den andens følelser, eller at vi ikke formår at gøre feedbacken brugbar for modtageren. I denne artikel guider vi dig til, hvordan du bliver mester til feedback.

Sommerens trend: brat summer

Sidste år malede Barbie sommeren pink, og i år har den britiske sangerinde Charli xcx bevirket, at sommeren er blevet limegrøn. En trend, som går under navnet ‘brat summer’, inspireret af sangerindens seneste album brat. Trenden har taget fart på de sociale medier og rækker nu langt ud over Charli xcx’s album. Studenterbrød har kigget nærmere på trenden fra et fagligt perspektiv for at forstå disse virale trends, som af og til opstår.

Du er færdig med studiet – hvad så nu?

Hvad sker der, når man er færdig med studiet? Et helt livs skolegang og ovre, og du står på tærsklen til at skulle forholde dig til et ægte voksenjob med forventninger og ansvar. Studenterbrød hjælper dig igennem din kandidatblues, for bare rolig - det er også fedt at være færdig med universitet.

Kunsten at pitche: Sådan bliver dine ideer til virkelighed

Kender du det, at du har fået verdens bedste ide, men du ved ikke, hvordan du skal få alle andre omkring dig med på ideen? Det er her kunsten at pitche kommer ind i billedet. En kompetence, der kan bruges både i det professionelle og private liv. Har du først styr på, hvordan du skal pitche din ide korrekt, er der ikke meget, der stopper dine ideer fra at blive til virkelighed. Så læs med og giv dine drømme og ideer liv.

Året der gik i kommunikationsverdenen 2023

Vi har sagt farvel til 2023, og velkommen til 2024. Derfor kigger Studenterbrød tilbage på nogle af de historier, højdepunkter og trends, som fik særligt opmærksomhed inden for kommunikations-, sprog- og marketingverdenen i 2023.

Mød Oliver, der er med til at sætte Danmark på verdenskortet i Singapore

I årets sidste artikel af Studenterbrøds serie ‘Historier fra virkeligheden’ skal I møde Oliver Mølvang Hermansen. I denne serie har vi gennem hele efteråret bragt en række interviews med fokus på den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med, og bliv inspireret.

Kampagne for Netflix-serie ‘stjæler’ fra luksusbrands

Hvordan markedsfører man en allerede ret hypet serie om en gentlemantyv? Netflix serien ‘Lupin’ blev lanceret tilbage i 2021, og blev hurtig ekstremt populær. Så hvordan holder man interessen vedlige to år senere? Netflix har givet det et skud med en PR- og marketingkampagne, der er som ’tyvstjålet’ fra de dyre smykkebrands.

Mød Marie, som har været i praktik i Tivoli

Som led i studenterbrøds nye serie ‘Historier fra virkeligheden', skal I møde Marie Junker Wesselhoff. Vi vil gennem hele efteråret bringe en række interviews med fokus på mødet med den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med og bliv inspireret.

Barbie overtager

Barbie har igen taget verden med storm. Mennesker strømmer i biografen klædt i pink, og i nyhedsmedierne Deadline og Genstart debatteres Barbies feministiske potentiale. I denne artikel undersøger Studenterbrød, hvordan Barbie har genskabt sig selv, og hvorfor det har virket.
Back To Top
Search