KOMMUNIKATION OG MARKETING
Copywriting: Sådan får du folk til at gøre noget
24. september 2024
Copywriting betyder at skrive tekster, der får folk til at gøre noget. Om det er at klikke på et link eller åbne en mail, så er pointen at få folk til at handle på den måde, som man ønsker. I denne artikel kan du blive klogere på kunsten at copywrite.
How to SEO: Sådan Bliver Du Googles Favorit
10. september 2024
Du har muligvis set det korte ord ‘SEO’ i jobopslag eller hørt din chef tale om SEO-tekster. Men hvad dækker det lille ord over? Studenterbrød har undersøgt det nærmere, og denne artikel er derfor til dig, der er ny i SEO-verdenen.
Kunsten at give feedback: Sådan får vi hinanden til at vokse
3. september 2024
Det kan måske virke som en lille ting, men faktisk er feedback en vigtig skill, der kan komme dig og dine omgivelser til gode både på studiet og på arbejdet. Problemet med feedback er bare, at vi tit bliver bange for at såre den andens følelser, eller at vi ikke formår at gøre feedbacken brugbar for modtageren. I denne artikel guider vi dig til, hvordan du bliver mester til feedback.
Sommerens trend: brat summer
20. august 2024
Sidste år malede Barbie sommeren pink, og i år har den britiske sangerinde Charli xcx bevirket, at sommeren er blevet limegrøn. En trend, som går under navnet ‘brat summer’, inspireret af sangerindens seneste album brat. Trenden har taget fart på de sociale medier og rækker nu langt ud over Charli xcx’s album. Studenterbrød har kigget nærmere på trenden fra et fagligt perspektiv for at forstå disse virale trends, som af og til opstår.
Derfor skal du videreformidle dine resultater
25. juni 2024
Tillykke! Du har afleveret din afsluttende opgave. Du har gennem flere måneder udført omfattende research, analyseret store mængder data og skrevet side op og side ned. Men når opgaven endelig er afleveret, og eksamen er overstået, ser dit projekt sjældent dagens lys igen. Selvom det med stor garanti indeholder værdifuld viden og indsigt som andre kunne have glæde af.
“The art of seduction” – Sådan bliver du forført af reality-tv
18. juni 2024
Forargelse, intriger og hede diskussioner. Der bliver lavet mere reality end nogensinde før, og vi lapper det i os. Men hvad er det reality kan, og hvorfor elsker vi at følge almindelige mennesker i deres op- og nedture? I denne artikel undersøger Studenterbrød de effektive virkemidler bag reality-tv, og hvad vi kan lære af det.
Snyd dig selvsikker med nonverbal kommunikation
4. juni 2024
Når vi tænker på kommunikation, er det ofte i form af enten skriftlig, mundtlig eller visuel kommunikation. Men vi må ikke glemme den nonverbale kommunikation. Kroppen kommunikerer og udsender flere budskaber, end vi går og tror. Studenterbrød har derfor dykket ned i begrebet og undersøgt nærmere, hvordan vi kan bruge den nonverbale kommunikation til at fremstå selvsikre og overbevisende.
Du er færdig med studiet – hvad så nu?
28. maj 2024
Hvad sker der, når man er færdig med studiet? Et helt livs skolegang og ovre, og du står på tærsklen til at skulle forholde dig til et ægte voksenjob med forventninger og ansvar. Studenterbrød hjælper dig igennem din kandidatblues, for bare rolig - det er også fedt at være færdig med universitet.
Sådan skriver du den gode PR-tekst
21. maj 2024
Har du et studiejob, hvor du kommunikerer med offentligheden, pressen eller de danske medier? Så har du muligvis allerede stiftet bekendtskab med PR-genren, uden at du måske ved det. Studenterbrød guider i denne artikel til, hvordan du skriver en god PR-tekst, der får dine budskaber ud i medierne.
De skjulte skatte: Derfor er ‘Easter eggs’ et værktøj du bør kende
2. april 2024
Begrebet Easter eggs, når vi taler om kommunikation, henviser til skjulte, overraskende eller sjove elementer og beskeder. Det er ikke elementer, vi bemærker ved første øjekast, da de skal findes - ligesom med et påskeæg. Men de kan være yderst effektive og være med til at styrke målgruppens engagement og loyalitet.
Gækkebrevet som et kommunikationsfænomen
26. marts 2024
Påsken står for døren og for nogle betyder det påskefrokoster og gækkebreve, hvor især det sidste kan ses som andet end en sjov påskeaktivitet. Læs med, når studenterbrød dykker ned i gækkebrevets historie og ser på det som et kommunikations- og sprogfænomen.
Få mest muligt ud af din vejledning med god kommunikation
19. marts 2024
Er du i gang med dit bachelor- eller kandidat speciale? Eller en anden opgave, hvor du har tilknyttet en vejleder? Så kender du nok til følelsen af, at det kan være svært at finde ud af, hvordan du får vejlederen til at dele ud af vedkommendes tanker, så du opnår en god og brugbar vejledning. Derfor deler vi på studenterbrød ud af vores erfaringer og forklarer, hvorfor god kommunikation er nøglen til den gode vejledning.
Super Bowl: Verdens største reklamesøjle
20. februar 2024
Februar er en stor måned for alle, der har interesse i amerikansk fodbold, da det netop er her, den store finale, bedre kendt som Super Bowl, løber af stablen. Men Super Bowl er meget mere end amerikansk fodbold. For finalen er ligeledes en af verdens største reklamesøjler og hermed kulminationen på en lang strategisk markedsføringsproces for nogle af verdens største brands.
Kunsten at pitche: Sådan bliver dine ideer til virkelighed
6. februar 2024
Kender du det, at du har fået verdens bedste ide, men du ved ikke, hvordan du skal få alle andre omkring dig med på ideen? Det er her kunsten at pitche kommer ind i billedet. En kompetence, der kan bruges både i det professionelle og private liv. Har du først styr på, hvordan du skal pitche din ide korrekt, er der ikke meget, der stopper dine ideer fra at blive til virkelighed. Så læs med og giv dine drømme og ideer liv.
Året der gik i kommunikationsverdenen 2023
2. januar 2024
Vi har sagt farvel til 2023, og velkommen til 2024. Derfor kigger Studenterbrød tilbage på nogle af de historier, højdepunkter og trends, som fik særligt opmærksomhed inden for kommunikations-, sprog- og marketingverdenen i 2023.
Mød Oliver, der er med til at sætte Danmark på verdenskortet i Singapore
5. december 2023
I årets sidste artikel af Studenterbrøds serie ‘Historier fra virkeligheden’ skal I møde Oliver Mølvang Hermansen. I denne serie har vi gennem hele efteråret bragt en række interviews med fokus på den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med, og bliv inspireret.
Kampagne for Netflix-serie ‘stjæler’ fra luksusbrands
14. november 2023
Hvordan markedsfører man en allerede ret hypet serie om en gentlemantyv? Netflix serien ‘Lupin’ blev lanceret tilbage i 2021, og blev hurtig ekstremt populær. Så hvordan holder man interessen vedlige to år senere? Netflix har givet det et skud med en PR- og marketingkampagne, der er som ’tyvstjålet’ fra de dyre smykkebrands.
Mød Laura, der blev headhuntet til hendes praktikplads ved RelationsPeople.
7. november 2023
I denne måneds artikel af Studenterbrøds serie ‘Historier fra virkeligheden’ skal I møde Laura Hovmand Nielsen. I denne serie bringer vi gennem hele efteråret en række interviews med fokus på den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med, og bliv inspireret.
Mød Marie, som har været i praktik i Tivoli
29. august 2023
Som led i studenterbrøds nye serie ‘Historier fra virkeligheden', skal I møde Marie Junker Wesselhoff. Vi vil gennem hele efteråret bringe en række interviews med fokus på mødet med den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med og bliv inspireret.
Barbie overtager
8. august 2023
Barbie har igen taget verden med storm. Mennesker strømmer i biografen klædt i pink, og i nyhedsmedierne Deadline og Genstart debatteres Barbies feministiske potentiale. I denne artikel undersøger Studenterbrød, hvordan Barbie har genskabt sig selv, og hvorfor det har virket.