skip to Main Content
KOMMUNIKATION OG MARKETING

Hvad kan du, og hvordan fortæller du det?

I en branche, hvor man ofte skal konkurrere med mange andre kvalificerede kandidater, er det ikke uvæsentligt at kunne skille sig ud. Derfor er det vigtigt at være skarp på, hvad du kan, og hvordan du fortæller andre om dine kompetencer. Tilbage i maj måned afholdt KS i samarbejde med kommunikationsbureauet Kongsted+Grønne en workshop, der netop hjalp deltagerne med at stille skarpt på deres individuelle kompetencer. Her kommer nogle væsentlige pointer fra workshoppen:

14 gamle ord til dit ordforråd

Nogle gange går ord i glemmebogen. Og det er i grunden synd. Her kommer en række glemte ord, vi synes, du skal optage i dit ordforråd. ”Skal du med ud at drikke pullimut i weekenden?” lyder da ikke helt dårligt, vel?

3 spørgsmål og svar om at speake

Som kommunikatør kan du komme ud for, at en af dine arbejdsopgaver er at speake en video eller podcast. Men hvordan gør man lige det? Vi har spurgt retoriker Louise Fischer-Nielsen fra Taleværdstedet til råds. Læs med her og få svar på de tre allervigtigste spørgsmål om speak.

Hvilke signaler sender du på nettet?

Det er ekstra vigtigt for kommunikatører at beskytte vores privatliv, så private billeder fra sommerferien ikke bliver delt med alle og enhver.

Vær ydmyg, når du kommunikerer bæredygtighed

Bæredygtighed er i høj grad blevet et vigtigt og aktuelt emne, både for forbrugere, virksomheder og især for os kommunikatører. For hvordan skal vi som kommunikatører kommunikere om et så debatteret emne, som de fleste efterhånden har en holdning til?

Matas på TikTok: ”Det er kikset at sætte boomere til at lave indhold til unge mennesker”

I august 2021 postede Matas deres første content på TikTok. Matas havde et stærkt ønske om at kommu-nikere til og med den unge generation – generation Z, hvilket de kunne se på data fra deres hidtidige soci-ale medier, at de ikke formåede. Derfor opstod ideen om at gå på TikTok, da man gerne ville være der, hvor netop de unge er. Maja Fabech, der er head of SoMe og Influencers hos Matas fortæller her, hvor-dan Matas’ rejse ind i TikTok-universet har været.

Python for begyndere: Derfor skal du lære at kode

Som kommunikatør kan kodning virke meget fjernt. Men faktisk er der god grund til at snuse til det, hvis du samarbejder med programmører eller skal kode basale ting. Læs med her, hvis du vil vide mere om programmet Python.

Skal dit speciale blive til en podcast?

Du har afleveret dit speciale inden for det sidste år. Og du kunne godt tænke dig at al den energi og viden, der ligger i specialet kom lidt bredere ud end til din censor og vejleder. Du kan se idéen i at dele al din specialiserede viden med andre og samtidig gøre opmærksom på dig selv og din faglighed. Nu kan du være med i et forløb, hvor du kan lære at lave dit speciale til en artikel og senere en podcast.
Back To Top
Search