Skip to content
MARKETING

Året der gik i kommunikationsverdenen 2023

Vi har sagt farvel til 2023, og velkommen til 2024. Derfor kigger Studenterbrød tilbage på nogle af de historier, højdepunkter og trends, som fik særligt opmærksomhed inden for kommunikations-, sprog- og marketingverdenen i 2023.

Kampagne for Netflix-serie ‘stjæler’ fra luksusbrands

Hvordan markedsfører man en allerede ret hypet serie om en gentlemantyv? Netflix serien ‘Lupin’ blev lanceret tilbage i 2021, og blev hurtig ekstremt populær. Så hvordan holder man interessen vedlige to år senere? Netflix har givet det et skud med en PR- og marketingkampagne, der er som ’tyvstjålet’ fra de dyre smykkebrands.

Mød Marie, som har været i praktik i Tivoli

Som led i studenterbrøds nye serie ‘Historier fra virkeligheden', skal I møde Marie Junker Wesselhoff. Vi vil gennem hele efteråret bringe en række interviews med fokus på mødet med den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med og bliv inspireret.

Barbie overtager

Barbie har igen taget verden med storm. Mennesker strømmer i biografen klædt i pink, og i nyhedsmedierne Deadline og Genstart debatteres Barbies feministiske potentiale. I denne artikel undersøger Studenterbrød, hvordan Barbie har genskabt sig selv, og hvorfor det har virket.

The ’Reel’ Deal

Instagram Reels har længe været vejen frem for at få dine budskaber ud på de sociale medier. For de er utroligt effektive til at fange vores opmærksomhed. Studenterbrød guider i denne uges artikel til, hvordan du let kan komme i gang med at lave eller optimere dine Reels.

5 podcasts om marketing

Interesserer du dig for marketing? Og lytter du ofte til podcasts? Hvorfor så ikke slå de to ting sammen, så du kan blive klogere på marketing samtidigt med, at du får stillet din podcast-sult? Denne uges artikel præsenterer fem gode podcast om marketing. Læs med og bliv inspireret til interessant lytning.

SEO for begyndere – sådan kommer du i gang

Bliver du også lang i ansigtet, når du hører, at et job kræver erfaring med søgeordsanalyser, organisk søgemaskineoptimering eller linkbuilding? Udtrykkene er efterhånden blevet en fast del af mange kommunikations- eller marketingmedarbejderes ordforråd, men hvad betyder det egentlig? Hvordan gør man? Er det overhovedet nødvendigt? Læs med og lær mere om, hvordan SEO kan blive relevant for dig.

Hvad kan du, og hvordan fortæller du det?

I en branche, hvor man ofte skal konkurrere med mange andre kvalificerede kandidater, er det ikke uvæsentligt at kunne skille sig ud. Derfor er det vigtigt at være skarp på, hvad du kan, og hvordan du fortæller andre om dine kompetencer. Tilbage i maj måned afholdt KS i samarbejde med kommunikationsbureauet Kongsted+Grønne en workshop, der netop hjalp deltagerne med at stille skarpt på deres individuelle kompetencer. Her kommer nogle væsentlige pointer fra workshoppen:

Matas på TikTok: ”Det er kikset at sætte boomere til at lave indhold til unge mennesker”

I august 2021 postede Matas deres første content på TikTok. Matas havde et stærkt ønske om at kommu-nikere til og med den unge generation – generation Z, hvilket de kunne se på data fra deres hidtidige soci-ale medier, at de ikke formåede. Derfor opstod ideen om at gå på TikTok, da man gerne ville være der, hvor netop de unge er. Maja Fabech, der er head of SoMe og Influencers hos Matas fortæller her, hvor-dan Matas’ rejse ind i TikTok-universet har været.
Back To Top
Search