Skip to content
MARKETING

Copywriting: Sådan får du folk til at gøre noget

Copywriting betyder at skrive tekster, der får folk til at gøre noget. Om det er at klikke på et link eller åbne en mail, så er pointen at få folk til at handle på den måde, som man ønsker. I denne artikel kan du blive klogere på kunsten at copywrite.

How to SEO: Sådan Bliver Du Googles Favorit

Du har muligvis set det korte ord ‘SEO’ i jobopslag eller hørt din chef tale om SEO-tekster. Men hvad dækker det lille ord over? Studenterbrød har undersøgt det nærmere, og denne artikel er derfor til dig, der er ny i SEO-verdenen.

Sommerens trend: brat summer

Sidste år malede Barbie sommeren pink, og i år har den britiske sangerinde Charli xcx bevirket, at sommeren er blevet limegrøn. En trend, som går under navnet ‘brat summer’, inspireret af sangerindens seneste album brat. Trenden har taget fart på de sociale medier og rækker nu langt ud over Charli xcx’s album. Studenterbrød har kigget nærmere på trenden fra et fagligt perspektiv for at forstå disse virale trends, som af og til opstår.

Året der gik i kommunikationsverdenen 2023

Vi har sagt farvel til 2023, og velkommen til 2024. Derfor kigger Studenterbrød tilbage på nogle af de historier, højdepunkter og trends, som fik særligt opmærksomhed inden for kommunikations-, sprog- og marketingverdenen i 2023.

Kampagne for Netflix-serie ‘stjæler’ fra luksusbrands

Hvordan markedsfører man en allerede ret hypet serie om en gentlemantyv? Netflix serien ‘Lupin’ blev lanceret tilbage i 2021, og blev hurtig ekstremt populær. Så hvordan holder man interessen vedlige to år senere? Netflix har givet det et skud med en PR- og marketingkampagne, der er som ’tyvstjålet’ fra de dyre smykkebrands.

Mød Marie, som har været i praktik i Tivoli

Som led i studenterbrøds nye serie ‘Historier fra virkeligheden', skal I møde Marie Junker Wesselhoff. Vi vil gennem hele efteråret bringe en række interviews med fokus på mødet med den virkelige verden inden for kommunikation, sprog og marketing. Læs med og bliv inspireret.

Barbie overtager

Barbie har igen taget verden med storm. Mennesker strømmer i biografen klædt i pink, og i nyhedsmedierne Deadline og Genstart debatteres Barbies feministiske potentiale. I denne artikel undersøger Studenterbrød, hvordan Barbie har genskabt sig selv, og hvorfor det har virket.

The ’Reel’ Deal

Instagram Reels har længe været vejen frem for at få dine budskaber ud på de sociale medier. For de er utroligt effektive til at fange vores opmærksomhed. Studenterbrød guider i denne uges artikel til, hvordan du let kan komme i gang med at lave eller optimere dine Reels.

Den store fortælling

Den gode historie har en særlig kraft som redskab til at skabe identitet og klare værdier. Brug historiefortællingen fagligt, men forhold dig kritisk til de fortællinger, du får fortalt, og til dem du selv fortæller.

5 podcasts om marketing

Interesserer du dig for marketing? Og lytter du ofte til podcasts? Hvorfor så ikke slå de to ting sammen, så du kan blive klogere på marketing samtidigt med, at du får stillet din podcast-sult? Denne uges artikel præsenterer fem gode podcast om marketing. Læs med og bliv inspireret til interessant lytning.
Back To Top
Search